New York

New York

lördag 29 oktober 2011

Sen Lördagkväll.

Blir jämt nästan manisk när något kommer in i skallen, gjorde färdig "reseberättelsen" ikväll, har några saker till  som jag vill redovisa senare men det får bero nu.
Ullis har haft en jobbig vecka med resor både  T och F till Arlanda samtidigt som dygnsomställningen medfört lite sömn. Idag har hon stått på COOP och tiggt eller nasat för bröstcanserföreningen  jag tycker det är roligare att kalla dem för tuttligan.
Själv har jag varit på Arbetets Museum och lyssnat på Vänsterpartiets partiledarkandidater,  tycker det var ett friskt grepp att låta NT-ÖD:s ledarskribent (moderat) sköta utfrågningen en stund. Det kan man väl inte kalla mörkläggning.
Detta var  bra att Arsenal slog Chelsea. Då är Ante nöjd och glad i morgon när han och Emma kommer hit på mat. Då kan han stödja sin gamle far och hålla lite på Spurs om vi får ha TV:n på.
Om vädret tillåter hoppas jag få lite gjort ute i morgon. Vår käre Bosnier har tagit varenda äpple. Det är OK vi får skylla oss själva. Är inte lätt för honom och hans gamla fru, de kan inte ett ord på sv-eng-ty, jag tror dessutom han är analfabet.

Janne

1 kommentar:

  1. Nu börjar man äntligen "nyktra till", kan inte minnas att jetlagen var tillnärmelsevis så svår förra gången, men dels var man yngre, dels-och framför allt- måste man skärpa till sig o gå till jobbet då o kunde inte lulla omkring hemma o känna efter... Hoppas det gick bra för Ulla
    Alla intryck virrar omkring fortfarande, vi såg så oerhört mycket av så olika saker, inte minst naturintryck. Några saker kommer här, mera senare, kanske ngr bilder, jag lyckades knäppa ngr mkt anslående på herrskapet Svensson i Stilla Havet ex... För att börja från början, NY o NO var fantastiska o Ulla hade gjort ett kanonjobb m logiet, stenkast från Times Sqare o urgullit i NO mitt i smeten!!!!! Bilen var en smärre buss m underbar usikt från alla håll, vilket behövdes för att släppa in naturen sas.
    Tror det var 9 stater vi åkte i, alla annorlunda. Texsas ex, många kor hade dom men inte många longhorns... Apropå Elk City o varma vinet, när servitrisen, mkt vänlg, kom o frågade om det var bra så försökte jag säga att det varvarmt o det uppfattade hon som att jag var varm-och sa så deltagande att så kan det ju bli för oss kvinnor ien viss ålder... man får tacka, hon tyckte tydligen att jag såg 10 år yngre ut.. Det värsta var att hon satte på kylan i luftkonditioneringen så det blev lite kallt efter ett tag, tom vinet blev kallare. Hur det kan bli..jag tyckte det var kul.
    Vegas var som alltid: Supersyntetiskt är bara förnamnet... FAKE är bra ord, kul att Janne upptäckte palmerna. Inte ett ställe man vill vara länge på men lite fascinerande är det allt, iallafall om man gillar glitter....
    Sen fick vi ju el sväng i myllan som kontrast, Bengt har nu infört begreppet självplock, salladshuvet han snodde var superbt, även jordgubbarna var bra...
    Cayucos var lika underbart som vi mindes, havet o motellet som räddade oss förra gången (fast då var det envånings m 12 rum, nu en hel liten anläggning)
    Grand Canyon var sig också likt, vi hade verkligen röta där för alla 4 hade missat tdszonen så vi fick se soluppgången trots allt...
    I Bullhead hade vi en kul upplevelse som kan kallas Floden som försvann (inte att förväxla m Floden utan återvändo m Marilyn Monroe)
    Apropå pussande av träd: Jag tycker det är så lugnande att kunna ta i ett levande väsen som kanske är 1000 år, det känns tyggt på nåt vis... Kan inte förklara
    Ja det var lite osorterat, det klarnar väl mera, det kommer bilder fortfarande, särskilt när man vaknar på natten (vilket katten uppskattar mkt)
    Hälsningar fr Oxsätra

    SvaraRadera