New York

New York

tisdag 25 oktober 2011

Dag för Dag

Kommer att försöka gå igenom amerikaresan bit för bit och dag för dag enligt följande upplägg om jag kommer ner på jorden igen: 

                             New York
                             New Orleans
                             Natches-Route 66-Flaggstaff
                             Grand Canyon
                             Flaggstaff-Route 66-Hooverdammen
                             Las Vegas 
                             Californien
                             San Francisco.
Var är vi?   Tänk att vi verkligen kom hit!
Stan var väl som jag förväntade mig från tidigare besök.
Ett av mina stora mål var att köpa en ny kamera på B&H på 9 avenyn,
att affären i sig var en turistattraktion gjorde inte det hela sämre. Den
affären måste jag återvända till.




 Manhattans skyline måste alltid med på bild. Denna gång blev den från en båttur till Ellis Island för att jag
ville se invandrarmuseet som fått bra kritik. Blev besviken, kanske för att vi har så bra museer hemma.    Bilden är tagen med mitt nya "fisheye"

Bengt och Christina  köper och kollar Cigarrer till
Jul och Ny ÅR. (Luktade väldigt gott i affären)






Tycker det är skönt med lite upprorsstämning  med
min vänster bakgrund. Tyvärr var det väl lite väl mycket Woodstock över det hela.
Går inte att komma ifrån att 1% äger 99% är fel.





                             









                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar