New York

New York

lördag 15 oktober 2011

Intryck och narhet

Kanns konstigt att Emma.Ante och Hanna ar i New York. Sa nara och anda sa langt borta.
Kom till Las Vegas i gar efter att ha sett Hoover dammen. Kul for en gammal byggare att se betongen svava, speciellt injekteringarna i berget som inte kan vara av svensk granit.
Kom hit med en kansla av Lois Armstrongs What a wonderful world fran Grand Canyon, men den kanslan forsvann snabbt. Mottes redan ivid infarten av tiggare.
Gick en morgon promenad i morse och redan kl 8 holl spelarna pa. Har lust att saga at dem att solen skiner ute och att de skall skaffa sig ett LIV. Forstar inte att barnfamiljer kan aka hit. Svart att hitta fotomotin som ar akta, har ju bilder pa Rom och Paris hemma,  det anda jag sett har som jag inte sett tidigare i USA ar magnder med porrtidningsautomater, nagot skall man val trosta sig med for de flesta ser lika sura ut som jag nar de sitter vid sina maskiner.
Skall pa show ikall kommer att bli kul. Har idag vandrat pa stripen ar fascinerande att se.
I gar spelade jag for en dollar, plotsligt hade jag sju. Ulla spenderade 20 dollar.
Cissi hade undrart vad Antwe och hon skulle fa i arv, jag hoppas hon inser att de redan har fatt sjalvstandighet, intregritet,empati, odmjukhet och lite karlek.
Alskar er
Janne

1 kommentar:

  1. Trippen ni åker är omnämnd i dagens Aftonblad :)
    http://amerika.aftonbladet.se/2011/10/14/route-66-mellan-elk-city-och-amarillo-vi-kor-pa-varldens-mest-besjungna-vag/

    SvaraRadera