New York

New York

torsdag 27 oktober 2011

Las Vegas

Money makes the world go around..................

Tyvärr är jag mycket ambivalent när det gäller denna stad... 

Är det resultatet av ett gäng gangster som bygger en stad i öknen, utan några som helst naturliga förutsättningar, för att undgå lagar och lura folk på pengar?

Eller skall man se det som byggts och gjorts som den kraft och dynamik pengar och människor kan åstadkomma?

Kan inte denna kraft och dynamik lagts till det som är bra för människorna?

Bygga drömmar kanske är det vi behöver?


Jag är inte rättvis då jag aldrig haft något större intresse av spel, ej heller närt någon dröm att till varje pris bli rik.
Vin,  kvinnor och sång kan jag inte förneka ett visst intresse för.

Vi börjar med spelet:
Ceasars Palace

Ceasars Palace

Clinton Cigarr? Tyvärr fick man röka i spelhallarna för övrigt är USA rökfritt.

Flamingo

Hur funkar det?
Bilderna är tagna tidig kväll med lite folk, de mesta vi såg var fredag kväll.




Jag satte 5 box helt plötsligt hade jag 7 och sen 9 därefter 0 ?
Roulettens drottning som varit i Monte Carlo satt 20 dollar direkt.


Christina och Bengt bevittnar spelberoendets avart.

 Detta var de riktiga spelarna. Ingen visste  hur vi skulle göra men vi gjorde av med max 50 dollar










Nu över till synden eller trösten? efter en misslyckad kväll vid spelborden.






Fräsig arkitektur i olika former.


















PENGAR KAN INTE RÄCKA TILL ALLT !



 När jag började resa ut lite i världen på 60-70 talet brukade jag förfäras över uteliggare och utslagna, det gör jag inte längre efter mina år i Stockholm, lirarna i Hörsalsparken är inte sämre de heller.
 
Ulla i samspråk med med en olyckssyster.
 FAKE:

Palmstammar av stålrör, häcken av plast givetvis var gräset av plast.



Avslutar med två tuffingar som skall gå och se en BRA SHOW, med mycket dans och sång.


 Slutomdömet när det gäller Las Vegas blir NEJ TACK!



Janne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar