New York

New York

lördag 13 augusti 2011

Oro!

Strötittade på filmen The Straight Story på TV i går kväll, (gubben som åker gräsklippare till sin bror) och fick resfeber själv. Hörde att Sveriges ambassadör i USA tyckte att Montanas himmel och prärie var  det finaste i USA nu kommer vi ju inte dit, men kanske nästa resa? Vill så mycket därav min oro.
Kartreste och lekte med våra namn New Orleans, Lafayett, Oklahoma City, Amarillo och Las Vegas mm. Inte dåligt det heller. Anders har hjälp mig så jag skall köpa en kamera i NY. en Canon 600 D och vidvinkelobjektiv så jag kan ta med "hela" Grand Canyon  hem.
Borde gå att lägga in ett räkneverk så nedräkningen inför resan kan påbörjas
.Oro 2
Dagsresa till Aspudden för Torstorps match.

2 kommentarer:

  1. Jenny var just här och hon är lite impad av (sina) gamlingar tror jag och tycker det är (nästan) lika spännande som vi.
    Känner på samma sätt att det är massor man skulle vilja se, vi får ta ett halvår nästa gång... med öppen hemresa

    SvaraRadera
  2. Jojo, resfeber by proxy!
    Angående kameror och köpa sånt i NYC:
    Gå till B&H på 420 9th Ave. Och notera rullbanden med folks korgar i taket....! Störst, ok priser men framförallt en helt surrealistisk affär!
    Se länk http://www.bhphotovideo.com/

    /Jenny

    SvaraRadera